واقعیت افزوده در بازاریابی و

واقعیت افزوده در بازاریابی و گام‌های نخستین را برمی‌دارد . واقعیت افزوده خود از دل داستان‌های علمی و تخیلی بیرون آمد و به‌واسطه تکنولوژی موجود عملی شد و اکنون به علت وجود برنامه متعدد ، می‌توان در زندگی روزمره از آن استفاده نماید. ابتدا بگذارید این واقعیت افزوده Augmented Reality : AR را تعریف نماییم .

واقعیت افزوده در بازاریابی و  AR Augmented Reality

واقعیت افزوده چیست ؟

اصطلاح واقعیت افزوده را می‌توان به چند حالت تعریف نمود، شاید بهترین تعریف این باشد : ترکیب داده‌هایی از دنیای واقعی  و فیزیکی به آنچه با ابزارهای دیجیتالی ساخته‌شده است برای ساخت یک چیز جدید. بنابراین، کاربر واقعیتی را می‌بیند که با اطلاعات مناسب و پردازش کامپیوتری تولید شده است. این فضا می‌تواند یک خیابان با مسیر مجازی بر روی آن، وجود مبلمان سه بعدی با مدل‌های متفاوت در سالن پذیرایی و یا حضور بازی با شخصیت‌های کارتونی دیزنی باشد.

تفاوت واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی چیست ؟

در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی Virtual Reality : VR  کاربر در فضای سه بعدی و از طریق صدا و تصویر باکیفیت تجربه فضای مجازی خواهند داشت، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد . واقعیت مجازی ، کاربر را در فضایی ایزوله قرار می‌دهد اما در واقعیت افزوده ، کاربر علاوه بر فضا بر عناصر فضا می‌تواند مدیریت داشته باشد و تغییرات مناسب را اعمال نماید. در دنیای واقعیت افزوده، کاربر می‌تواند به اطراف نگاه کرده و می‌تواند به فضای پیرامون خود ، اشیاء مصنوعی اضافه نماید که در به عنوان یک لایه روی فضا مجازی قرار می‌گیرند. در واقعیت افزوده ، الگوریتم کامپیوتر از سنسورها و نشانگرها برای نشان دادن موقعیت کنونی اشیاء فیزیکی و تعیین مکان آن‌ها استفاده می‌نماید. بعدازاین تکنولوژی تصویری از فضای کنونی را با لایه‌های ابزارهای مجازی ترکیب و فضای جدید ایجاد می‌نماید.

واقعیت مجازی از نشانگرهای مشابه و الگوریتم‌های ریاضی استفاده می‌کند، اما محیط کاملا شبیه‌سازی‌شده است. هنگامی‌که کاربر سر خود را چرخانده یا چشم‌ها را حرکت می‌دهد، تصاویر گرافیکی به طور واضح واکنش نشان می‌دهد. توسعه بازار واقعیت افزوده در بازاریابی و . بر اساس گزارش ” Augmented/Virtual Reality Report Q2 “، بازار AR / VR تا سال ۲۰۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. سهم از بازار واقعیت افزوده ، ۱۲۰ میلیارد دلار و سهم بازار واقعیت مجازی، تنها ۳۰ میلیارد دلار می‌شود. آخرین تحقیقات توسط Juniper Research نشان می‌دهد که شرکت‌ها و بازارهای صنعتی در سال ۲۰۱۹ به میزان ۴/۲ میلیارد روی بازاریابی و از طریق واقعیت افزوده ، سرمایه‌گذاری خواهند نمود.

ادامه  :  واقعیت افزوده در بازاریابی و


مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ واقعیت ,افزوده ,مجازی ,بازاریابی ,فضای ,کاربر ,واقعیت افزوده ,واقعیت مجازی ,میلیارد دلار ,بازار واقعیت ,virtual reality ,بازار واقعیت افزوده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نمایشگاه و فروشگاه صبح خیز_جهیزیه کامل قالب رزبلاگ و وبلاگ و گرافیک و ابزار وب رز اسکین تهران پارمیس واگویه هایم کامپیوتر و لپ تاپ پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان