فرایند Sales Process
فرایند چیست ؟
فرایند به طورکلی شامل
- تعریف مشتری
- جستو برای اطلاعات مشتری
- تماس با مشتری
- معرفی محصول
- حل مشکلات
- مدیریت اعتراضات
- بستن قرارداد / پایان دادن به
- عملیات بعد از که پیگیری پس از
فرایند ( تعیین رویه و خط مشی ) یکی از نکات بسیار حیاتی مدیریت است. یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران این است که بیشتر به خود شان و کمتر به برنامه اران فکر میکنند. جالب اینجاست که در این طراحی فرایند ، بیشترین زمان نیز به این مسئله تخصیص داده میشود که من مدیر ، چطور راحتر خواهم بود.
شاید اینگونه بنظر آید : از آنجایی که این یک فرآیند است – پس باید توسط نده طراحی و برای نده بکارگرفته شود … آیا درست است؟
خیر – اصل درست نیست. بهترین فرآیند در واقع فرایندی است که در مورد ار و راحتی وی باشد . در این حالت برای مشتری پیچ و تابهای فراوانی بوجود می آید و در این حالت چگونه میشود یک مشتری شاد با لبخند رضایت را داشته باشید ؟
فواید طراحی و تدوین فرایند با تمرکز بر مشتری
قبل از اینکه در خصوص چگونگی تغییر فرایند کنونی به فرایند با تمرکز بر مشتری توضیح دهم، ابتدا باید دلیل این تغییر را روشن نماییم. در اینجا سه تا از مهمترین مزیت فرایند با تمرکز بر مشتری (ار ) را بیان مینمایم :
-
بهبود نرخ مذاکره موفق
با لحن حرفهای و تکنیکهای مناسب سعی نمایید تا برای هر نقطه نظر مشتری ، نکتهای را در زمان مناسب بیان نمایید.
-
بهبود پیشبینی
با جلوگیری از به تعویق انداختن فرصتها به بعد.
-
کاهش نرخ فرصتهای از دست رفته
درک دقیقتر از اینکه چرا برخی فرصتها ، پس از مذاکره اول به نتیجه نرسیدند .فرصتهای از دست رفته باید بازنگری و بازتولید شوند.
یکی از دلایلی که سه مزیت بالا را ذکر نمودم، این است که هر یک از این بخشها مرتبط با یک مرحله کلیدی در فرایند مشتری است که باید مشتری در آن مرحله معیارهای مورد نظر را داشته و بتواند به صورت کامل از آنها عبور نماید تا به مرحله بعدی برود. همین این موارد بر اساس قیف است .
مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ فرایند ,مشتری ,تمرکز ,طراحی ,مشاوره ,مرحله ,فرایند , مشتری ,فرآیند منبع
درباره این سایت